logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

صلابت جهان اسلام در گرو همدلی

صلابت-جهان-اسلام-در-گرو-همدلی-
صلابت جهان اسلام در گرو همدلی است آن‌چه که امروز مسلمانان جهان از آن رنج می‌برند عدم داشتن اتحاد در جامعه است و اگر اتحاد در جامعه مسلمانان وجود داشت رژیمی به نام رژیم منحوس صهیونیستی به وجود نمی‌آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که از ابتدای پیدایش امت اسلامی به آن توجه شده، پرهیز از تفرقه و نفاق میان مسلمانان است.

بیشتر بخوانید

وحدت امت اسلامی از همان آغاز پیدایش اسلام یکی از دغدغه‌های مهم پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین علیهم السلام و نیز علما و بزرگان دین بود.

 از دیدگاه امام خمینی (ره) وحدت وسیله و ابزار نفی سبیل و سلطه غیرمسلمان بر مسلمان بوده و عامل پیروزی و بقای امت اسلامی در نظر گرفته شده است از این‌رو وحدت جهان اسلام برای حضرت امام (ره) آرمانی بزرگ تلقی می‌شد که نفاق و تفرقه در میان جوامع اسلامی نتایج ذلت‌بار و اوضاع بسیار بدی را از آغاز تاکنون برای مسلمانان و کشورهای اسلامی رقم زده است که جبران آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست به این دلیل است که اجانب و مستکبران بر مسلمانان مسلط شده و جوامع اسلامی تحت نفوذ استعمارگران قرار گرفته و این امر موجب عقب‌ماندگی و وابستگی به بیگانگان در ابعاد مختلف شده است.

دشمنان اسلام و مستکبران به‌ویژه صهیونیسم جهانی همواره کوشیده‌اند میان مسلمانان تنظیم و کشورهای اسلامی تفرقه‌افکنی کنند و اهداف شوم خود را به پیش ببرند.

در این میان بعضی از سران کشورهای اسلامی نیز فریب حربه‌ منافقان و دشمنان را خورده‌ و در جهت منافع دشمنان اسلام حرکت می‌کنند این حرکت باعث ضررهای جبران‌ناپذیری را به بدنه امت اسلامی وارد کرده‌اند.

داعش و جريان‌های افراطی شكل‌گرفته از سوی مستکبران هدایت و حمایت می‌شوند نمونه‌هایی از این جریان نقاق است که جامعه اسلام را رنج داده و می‌دهند.

دشمنان اسلام و رژیم صهیونیسم از اختلاف جزئی میان شیعه و سنی سوء استفاده کرده و سعی دارند این دو مذهب را که هر کدام برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است جدا از هم معرفی کنند و شیعه را از سنی و سنی را از شیعه بترسانند.

 با تبلیغات گسترده خود سعی کرده‌اند میان پیروان این دو مذهب اختلاف‌افکنی کنند و جنگی که در غزه ادامه‌دار شده است نتیجه همین تفرقه بین جهان اسلام است و کشتارهای که رژیم منحوس صهیونیستی در مناطقی چون غزه و فلسطین انجام می‌دهد غیرانسانی است.

رژیم صهیونیسم واقف است اگر امت اسلامی واحد شود، خود به خود غزه، مناطق اشغالی در فلسطين آزاد خواهد شد و جنایت‌کاران صهیونیست راهی جز تسلیم نخواهند داشت.

 مستکبران و استعمارگران دیگر نخواهند توانست در امور کشورهای مسلمان دخالت کنند و ثروت‌های آن‌ها را به تاراج ببرند.

 از این‌رو پیوسته در تلاش هستند با به گارگیری تبلیغات گسترده و به کارگیری مزدوران، کشورهای اسلامی و جاهلانی که خود را عالم می‌پندارند بر طبل تفرقه و نفاق بکوبد و از گسل‌های  موجود در امت اسلامی بیش‌ترین بهره را ببرد.

رهبر معظم انقلاب نیز وحدت میان مسلمانان را مسئله‌ای  استراتژیک  عنوان کردند و به  فرموده ایشان وقت آن رسیده است که دنیای اسلام، اتّحاد خود را حفظ کند و در مقابل دشمن مشترکی که همه گروه‌های اسلامی، آسیب آن دشمن را دیده‌اند یعنی استکبار و صهیونیسم به طور متّحد بایستد، شعارهای واحد و تبلیغ واحدی داشته باشند و موانعی که مانع از اتحاد می‌شود را بر طرف کنند و بر اتحاد اهتمام ورزند. بسیاری از این نفاق‌ها در جامعه کج‌فهمی‌ها و بی‌اطلاعی‌ از عواقب آن است.

باید آگاه باشیم عدم اطلاع از حال هم، توهمات پوچ و خالی داشتن و عقاید را به تمسخر گرفتن همه توطئه‌های دشمن علیه اتحاد و یکپارچگی ملل اسلام است.

در حال حاضر وظیفه دینی تمام مسلمانان به‌ویژه کسانی که با سخنان و نوشته‌های خود می‌توانند در نگرش دیگران تأثیر بگذارند و روشن‌فکران جهان اسلام این است که امت اسلام را از خطر بزرگ نفاق و نقشه شوم رژیم صهیونیست آگاه سازند و در مقابل تمام عواملی که نفاق و تفرقه را در جامعه اسلامی ایجاد و تقویت می‌کند با قدرت مقابله کنند.

رهبر فرزانه انقلاب تهیه منشور وحدت اسلامی را به‌عنوان راه‌کاری برای اتحاد مسلمانان پیشنهاد کرده‌اند ایشان در این باره فرمودند: علما و روشن‌فکران اسلام بنشینند و منشور وحدت اسلامی را تنظیم کنند؛ منشوری تهیه و تنظیم شود تا خطوط قرمز در آن تعریف شده و افراد نسبت به حق و حقوق هم آگاهی داشته باشند.

تهیه‌ منشور جزو کارهایی است که تاریخ، امروز از روشن‌فکران اسلامی و علمای اسلامی مطالبه می‌شود. 

رژیم منحوس صهیونیستی با حملات مکرر به غزه خشم جهانیان را برانگیخته و نابودی نزدیک شده است.

و باید در نظر داشت مردمان غزه و فلسطین تا به امروز خوب در برابر حکومت ظلم ایستادگی کرده‌اند حفظ اتحاد و یکپارچگی عامل اصلی در پیروزی است و ملت غزه و فلسطین به این مهم آگاه هستند.

 صلابت جهان اسلام در گرو همدلی است آن‌چه که امروز مسلمانان جهان از آن رنج می‌برند عدم داشتن اتحاد در جامعه است و اگر همدلی در جامعه مسلمانان وجود داشت، رژیمی به نام رژیم منحوس صهیونیستی به وجود نمی‌آمد.

سمیه اشجعی استاد دانشگاه دخترانه مهارت قائم زنجان

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر